1. Metodika projektového manažmentu
Pochopenie metodiky projektového manažmentu potenciálneho partnera je kľúčovým ukazovateľom pravdepodobného úspechu, preto neváhajte a klaďte vašim budúcim konzultantom otázky týkajúce sa ich postupov. Poďme si povedať, že pre dodanie práce existujú dva typy zmlúv: založené na čase a materiáli alebo založené na projekte.
V prípade zmluvy o prevádzkových službách založenej na čase a materiáli je nutné sa uistiť, že rozumiete transparentnosti procesu, napr. ako je riešené sledovanie problémov, hlásenia vynaložených hodín alebo kontrolné hovory na overenie stavu práce. Zmluvy založené na projektoch vyžadujú sofistikovanejší prístup k tomu, ako zvládať počiatočné fázy projektu, a transparentná metodológia vás uistí o tom, že je daný partner pre vás vhodný.
Salesforce je unikátny ekosystém a vyžaduje projektového manažéra s technologickými znalosťami tohto ekosystému. Preto odporúčam spolupracovať s partnerom, u ktorého je znalosť Salesforce prítomná na všetkých úrovniach. Diskutujte o tom, čo sa stane po dokončení projektu. Ak sa chcete pustiť do skutočne hlbokej implementácie, musíte nájsť partnera, ktorý je schopný riadiť následnú podporu takéhoto systému.
Ďalším kritickým faktorom u potenciálneho partnera je schopnosť pracovať ako obchodný analytik a technologický špecialista naraz. Uistite sa, že je váš partner pripravený spochybniť to, čo si myslíte, že chcete, a ponúknuť vám premyslené alternatívy, aby vás prinútil overiť si logiku vašich rozhodnutí.
Pred zahájením projektu identifikujte a zainteresujte osoby, ktoré poznajú obchodné procesy a systémy vašich oddelení. Zapojenie konkrétnych manažérov vo všetkých fázach realizácie je kľúčové. Vaši zamestnanci by mali vedieť, aké výhody im Salesforce prinesie a mali by tiež rozumieť tomu, prečo sa zavádzajú jednotlivé prvky nového systému. Osvedčilo sa zapojiť zainteresované strany z každého oddelenia tak, aby fungovali ako tím.