Rozpoznať „skratky“
Prístup veľkého tresku, ktorý neposkytuje žiadne krátkodobé riešenia, jednoznačne víťazí. Viacročný časový plán pre produkt, ktorý sa nasadí naraz na konci vývoja, je odsúdený k zlyhaniu, pretože tvorcovia podnikateľských rozhodnutí stratia trpezlivosť dávno predtým, než bude produkt pripravený.
U nás sme sa naučili rozpoznať „skratky“, ktoré umožňujú, aby časti nového systému boli nasadené v priebehu niekoľkých mesiacov, a mohli poskytovať hmatateľné obchodné výhody, ktoré povzbudzujú k ďalším krokom.
Je lákavé dosiahnuť iné ciele, zatiaľ čo modernizujete celý systém, napríklad vylepšiť obchodné procesy, ktoré nefungujú úplne ideálne, alebo transformovať spôsob práce organizácie z vodopádového modelu s občasnými dodávkami na agilnejší model.
Podľa našich skúseností je ale taký postup chybný, pretože tým otvárate príliš veľa bojových frontov naraz. Kto hovorí, že nový proces definovaný modernizačným tímom je vo všetkom lepší než ten existujúci? Kto hovorí, že užívatelia vášho produktu by uprednostňovali časté releasy, ktoré by umožnil agilný vývoj? Modernizácia je sama o sebe dostatočnou výzvou, a preto by mala byť financovaná a riešená samostatne.